Versión mellorada da aplicación oficial para a administración escolar en Estocolmo

Xoves, 10 Marzo 2022
Versión mellorada da aplicación oficial para a administración escolar en Estocolmo

Unha plataforma escolar aberta. En Estocolmo, a capital sueca, os pais con coñecementos de informática uníronse para crear unha versión mellorada da aplicación oficial para a administración escolar. O proxecto dos voluntarios, desenvolto completamente en código aberto, foi rexeitado nun primeiro momento, pero agora estase ampliando.

Non é ningún secreto que o desenvolvemento dun proxecto informático que debe funcionar entre varios sistemas informáticos e grupos de usuarios, e que conta con moitos lugares de aplicación, é unha empresa complexa. A cidade de Estocolmo decidiu en agosto de 2013 que a súa actual plataforma escolar en liña non podía renovarse e tería que ser substituída para cumprir a súa función de acordo coas expectativas actuais dos sistemas informáticos.

Para iso, destináronse uns 70 millóns de euros para desenvolver o back-end e o front-end da nova skolplattformen. Finalmente, encargouse a cinco empresas externas o desenvolvemento dun portal único que utilizarían os 140.000 nenos, 23.500 profesores e 200.000 pais de Estocolmo, en 600 centros preescolares e 177 colexios.

Con todo, cando se lanzou a app para pais en 2018 moitos expresaron o seu descontento. Para paliar o problema, os pais en torno ao desenvolvedor de software Christian Landgren desenvolveron unha app alternativa non oficial para pais que facilitase a comprobación do menú da comida dos seus fillos, o horario das clases e informase o colexio sobre as ausencias.

Os comezos foron humildes, xa que o pai limitouse a facer enxeñería inversa para que a aplicación oficial accedese ao back-end de skolplatform, mentres esperaba que a administración do colexio lle dese acceso á API. A Lundgren, fundador dunha empresa de consultoría informática, uníronselle finalmente outros dous pais e desenvolvedores: Johan Öbrink e Erik Hellman. Á cidade de Estocolmo preocupáballe que o modo en que a nova aplicación, agora chamada Öppna Skolplatformen, accede aos datos do colexio expuxese ao público os datos persoais de profesores e alumnos, polo que non deu ao equipo acceso á plataforma oficial.

Os desenvolvedores autodenominanse “fanáticos da privacidade” e afirman que “toda a información da aplicación procede da Plataforma Escolar. A información nunca sae do teu teléfono. Non se recolle ningunha información sobre ti ou os teus fillos. O que se almacena é algo que se garda no teu teléfono para que sexa máis rápido utilizar a app. Non se envía ningunha información desde o teu dispositivo móbil nin se almacena, analiza ou procesa noutro lugar.”

A app está dispoñible en GitHub baixo a licenza de código aberto Apache 2.0, e son moitos os que suxiren novas funcións e informan dos problemas que teñen na plataforma de intercambio de código. O número de colaboradores aumentou a 50 desde o seu lanzamento en febreiro de 2021 e segue desenvolvéndose activamente. Aínda que nun principio a aplicación estaba dispoñible de forma gratuíta, co obxectivo de “seguir desenvolvéndoa e ter tamén a oportunidade de compensar aos que axudan” tomouse a decisión de empezar a cobrar 11 coroas suecas pola descarga da aplicación desde a App Store de Apple e a Play Store de Google.

En agosto, a cidade de Estocolmo cambiou oficialmente a súa postura e permitiu o acceso de terceiros aos datos da plataforma escolar, tras acordar co provedor externo da plataforma oficial unha licenza que establece o marco de uso dos datos. A decisión demostra que o proxecto tivo éxito e así o viron tamén outros: A cidade de Gotemburgo, a segunda máis grande de Suecia, abriu o seu propio sistema escolar á aplicación Öppna Skolplatform. En Gotemburgo foi un proceso fácil, xa que a cidade xa esixe o uso de interfaces abertas para o back-end.

Máis información

Xunta

Xunta de Galicia, Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia

Atención á cidadanía - Accesibilidade - Aviso legal - Mapa do portal